Olejové čerpadlo s vyvažovacím modulem je uložen pod motorem v olejové vaně a zde je poháněno ozubeným soukolím přímo z klikové hřídele nebo řetězem. Tyto čerpadla se od sebe svou funkcí neliší, pouze pohonem, ale princip je u obou stejný. V modulu olejového čerpadla jsou dvě vyvažovací hřídele, které mají za úkol tlumit rázy motoru a jedna z těchto hřídelí má v sobě vyfrézován otvor, kde je uložen imbusový šroub, který pohání olejové čerpadlo. Výrobce těchto modulů olejových čerpadel, ale opomenul kvalitu imbusového šroubu a materiál uvnitř vyvažovací hřídele, kde dochází zhruba v rozmezí po ujetí 150-250 tis. (tato informace je velmi individuální) k opotřebení hran imbusového šroubu a uložení ve vyvažovací hřídeli. Tato závada se projeví tak, že olejové čerpadlo ztratí trvalý pohon při nastartovaném motoru a přestane tlakově rozvádět mazání po motoru. Jakmile zjistíte že na přístrojové desce začne problikávat červená kontrolka olejničky nebo přímo svítit je nezbytně nutné vypnout motor a v jízdě již nepokračovat, jinak hrozí zadření turbodmychadla (cca 1 minuta bez tlakového mazání) a poškození celého motoru ( přidření klikové a vačkové hřídele cca 5-10 minut). U poškození protočení imbusového šrouby neřešte opravu pouze vyměnením imbusového šroubu, který se běžně prodává cca za 100 Kč v originálním servise VW. Materiál originálního šroubu je se značně měkkého materiálu a většinou je poškozeno i uložení ve vyvažovací hřídeli. Hrozí opětovné protočení po cca 1000-5000 km. Také není nutné ihned kupovat celý modul vyvažovacích hřídelí a olejového čerpadla, který se běžně prodává ve VW servisech za cca 28000 -32000 Kč, ale můžeme Vám modul opravit za zlomek této ceny a závada se Vám již nebude opakovat!
Oprava spočívá ve zvětšení díry ze 6mm na 10mm ve vyvažovací hřídeli na cnc počítačem řízeném stroji, který je přesný na setiny mm a použitím materiálu s nejkvalitnější nástrojové oceli a následném zakalení pro získání požadované tvrdosti. Do takto upravené hřídele se vloží nový imbusový šroub, který je naprosto přesně uložen a následně vyvážen a usazen na střed hřídele. Tento úkon je nezbytně nutný pro správnou funkci celého ústrojí. Naše metoda je bez použití svařování a lepení , kde by hrozilo uvolnění nebo vyhřátí materiálu a jeho následné oslabení. Bohužel Vám zde nemohu popsat veškeré Naše Know-how. Postup Naší práce je ,ale dlouhodobě testován a vylepšen dlouhodobým vývojem tak ,že se můžeme pochlubit 100% spokojeností Našich zákazníků.
Je dobré pokud vlastníte jedno z vozidel ,které je napsáno v další kategorii článku, nechat si preventivně čerpadlo zkontrolovat případně i rovnou vyměnit a předejít tak nezvratnému poškození turbodmychadla případně i celého motoru. Ušetříte tak nemalé peníze za poškozený motor, kde částky zpravidla přesahují hodnotu vozidla a problémy, s odtahem vozu.
Pro naše zákazníky máme již nachystáné vyvažovací hřídele zrepasované přímo na výměnu a připravené k montáži, tak aby vše bylo co nejméně časově náročné. Provádíme i veškeré servisní úkony přímo v Našem servise v Ostravě sídlícím na Rudné ulici 778/74 viz. Kontakt.
Cena takto opravené vyvažovací hřídele je 4500 Kč bez dph.
Svěřte své vozidlo do rukou profesionální firmy s mnohaletými zkušenostmi. Doživotní záruka na protočení hřídelky a certifikát opravy mluví za vše!
Více info po tel. 775 775 711